UMR Sundsvall
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

UMR Sundsvall

Ett forum för Ungdom Mot Rasisms lokalgrupp i Sundsvall.
 
HemLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Ola på turné

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Maria

Maria


Chinese zodiac : Apa
Antal inlägg : 120
Join date : 10-02-07
Age : 32
Ort : Sundsvall

Ola på turné Empty
InläggRubrik: Ola på turné   Ola på turné Emptylör apr 10, 2010 5:31 pm

Vidarebefordrat från Ola:

Ordförande på turné

Hej kära lokalgrupp!

Jag hoppas att allt är bra med er och att ni känner er peppade inför vårens, sommarens och höstens antirasistiska aktiviteter inför valet till riksdagen. Vår kampanj Rösta Demokratiskt har redan fått stor spridning, både i det allmänna politiska samtalet och på Internet. Det känns sjukt kul och är väldigt inspirerande för oss på riksorganisationen, hoppas ni känner likadant.

Om ni var på kongressen, så hörde ni mig säga att jag planerade en ordförandeturné till våren. Tanken är att de lokalgrupper som vill ha ett besök ska få det. Nu börjar det bli dags att planera in den och det är därför jag nu skriver till er.

Vill ni ha besök av mig för att höra mig prata om rasism, Sverigedemokraterna, politik, Ungdom Mot Rasism utmaningar eller något annat? Eller vill ni ha ett besök av mig för att vi tillsammans ska prata om valrörelse, framtidens Ungdom Mot Rasism eller om era utmaningar i lokalgruppen? Det finns inga frågor som är för små - ni avgör vad ni vill att jag/vi ska prata om!

Tycker ni att det låter intressant? Skicka ett mail till mig där ni skriver när ni vill att jag kommer, vad ni vill att vi ska ta upp och också om ni har några andra tankar kring hur vi kan lägga upp besöket (ni kanske vill att jag kör en föreläsning och att vi pratar efteråt etc.). Skriv också vilka tider som passar er under dagen.

Turnén kommer att genomföras under maj och datumen som finns att tillgå är följande:
v. 19 - tisdag den 11 och onsdag den 12 maj
v. 20 - måndag den 17, tisdag den 18, onsdag den 19 och torsdag den 20 maj
v. 21 - måndag den 24, tisdag den 25, onsdag den 26 och torsdag den 27 maj

Maila några datum som passar er bäst. Först till kvarn gäller. Om ni är flera lokalgrupper i samma område, exempelvis Skåne eller Stockholm, så kan ni prata ihop er och anordna en gemensam dag.

Om ni har några frågor så hör av er. Jag hoppas att jag hinner hälsa på så många som möjligt av er så att vi tillsammans får prata antirasism och om hur vi kan göra samhället lite bättre.

Maila en intresseanmälan enligt ovan till ola@umr.nu

Vi hörs och ses.


Ola Karlman
Ordförande Ungdom Mot Rasism





Skulle vi ha någon nytta av att få honom att informera? Det är ju en jättebra chans att visa att vi finns och vad vi står för, utan att behöva berätta själva. Wink
Så vad säger ni? När och för vilka i vilket sammanhang?

Maria
Till överst på sidan Gå ner
 
Ola på turné
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
UMR Sundsvall :: Händelser :: Lokala händelser-
Hoppa till: