UMR Sundsvall
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

UMR Sundsvall

Ett forum för Ungdom Mot Rasisms lokalgrupp i Sundsvall.
 
HemLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Skolvalet på Hedbergska

Gå ner 
5 posters
FörfattareMeddelande
Maria

Maria


Chinese zodiac : Apa
Antal inlägg : 120
Join date : 10-02-07
Age : 32
Ort : Sundsvall

Skolvalet på Hedbergska Empty
InläggRubrik: Skolvalet på Hedbergska   Skolvalet på Hedbergska Emptyons apr 21, 2010 11:27 pm

Jag har mailat Marianne (Hedbergskas högsta höns) om UMR:s bokbord på skolvalet, men hon skulle skicka det vidare till någon annan, så än vet vi inte om vi kan vara med. Däremot vet vi att Ola kan komma och stå med oss den 10:e på måndagen. *megaglad*
Är det någon som vet vilka dagar skolvalet håller på, om det är hela veckan?
Till överst på sidan Gå ner
hannanas

hannanas


Chinese zodiac : Apa
Antal inlägg : 84
Join date : 10-02-08
Age : 32
Ort : Sundsvall

Skolvalet på Hedbergska Empty
InläggRubrik: Sv: Skolvalet på Hedbergska   Skolvalet på Hedbergska Emptytor apr 22, 2010 6:18 am

Åh, me don't remember the days:( Kan fråga min samhällslärare, har lektion med henne idag
Till överst på sidan Gå ner
Maria

Maria


Chinese zodiac : Apa
Antal inlägg : 120
Join date : 10-02-07
Age : 32
Ort : Sundsvall

Skolvalet på Hedbergska Empty
InläggRubrik: Sv: Skolvalet på Hedbergska   Skolvalet på Hedbergska Emptytor apr 22, 2010 10:40 am

Great. C: Tell me when you know.
Till överst på sidan Gå ner
hannanas

hannanas


Chinese zodiac : Apa
Antal inlägg : 84
Join date : 10-02-08
Age : 32
Ort : Sundsvall

Skolvalet på Hedbergska Empty
InläggRubrik: Sv: Skolvalet på Hedbergska   Skolvalet på Hedbergska Emptytor apr 22, 2010 3:55 pm

Hm, självklart glömde jag att fråga också :O Jag har blivit sjukligt glömsk. Men jag ska försöka få reda på det så snart som möjligt, någon får påminna mig (eller om någon annan frågar...) xD
Till överst på sidan Gå ner
hannanas

hannanas


Chinese zodiac : Apa
Antal inlägg : 84
Join date : 10-02-08
Age : 32
Ort : Sundsvall

Skolvalet på Hedbergska Empty
InläggRubrik: Sv: Skolvalet på Hedbergska   Skolvalet på Hedbergska Emptylör apr 24, 2010 8:23 am

Skolvalet ska hållas den 9 september.

I ST idag (24/4) står det såhär:
"Elever på Hedberska skolan som fyllt 18 år får chansen att förtidsrösta i skolan. Detta som enda skola i länet.
- Den 9 september kommer Valmyndigheten och gör iorning en vallokal, säger Bo Schefström, lärare som håller i projektet.
Det handlar om cirka 500 förstahandsväljare på skolan som får chans att förtidsrösta i kommun-, landsting- och riksdagsvalet.
- Iden väcktes under fjolåret att få genomföra ett riktigt val på skolan i samband med vi arbetade med parlamentsvalet till EU.
Kontakter togs med Valmyndigheten som nappade på förslaget. Innan valet kommer också en debatt att genomföras där samtliga partier som finns representerade i Sundsvalls kommunfullmäktige bjudits in."
Till överst på sidan Gå ner
Maria

Maria


Chinese zodiac : Apa
Antal inlägg : 120
Join date : 10-02-07
Age : 32
Ort : Sundsvall

Skolvalet på Hedbergska Empty
InläggRubrik: Sv: Skolvalet på Hedbergska   Skolvalet på Hedbergska Emptylör apr 24, 2010 5:44 pm

Attans. Då kan vi inte kombinera Olas turné med skolvalet. Men om vi vill ha upp honom kan han komma den 10:e maj, fast då bör vi kanske ha ett sammanhang han kan komma till, vad nu det skulle vara. : o
Till överst på sidan Gå ner
hannanas

hannanas


Chinese zodiac : Apa
Antal inlägg : 84
Join date : 10-02-08
Age : 32
Ort : Sundsvall

Skolvalet på Hedbergska Empty
InläggRubrik: Sv: Skolvalet på Hedbergska   Skolvalet på Hedbergska Emptylör apr 24, 2010 5:46 pm

Men som jag har fattat det så ska det stå partier i korridoren hela veckan:O
Till överst på sidan Gå ner
Maria

Maria


Chinese zodiac : Apa
Antal inlägg : 120
Join date : 10-02-07
Age : 32
Ort : Sundsvall

Skolvalet på Hedbergska Empty
InläggRubrik: Sv: Skolvalet på Hedbergska   Skolvalet på Hedbergska Emptylör apr 24, 2010 5:52 pm

Min FC släpper inte in mig på någon dator verkar det som, så jag vet inte om vi fått svar, om vi kan. Olas turné är ju i maj dock. : <
Till överst på sidan Gå ner
Josefine
Admin
Josefine


Chinese zodiac : Apa
Antal inlägg : 89
Join date : 10-01-26
Age : 31
Ort : Sundsvall

Skolvalet på Hedbergska Empty
InläggRubrik: Sv: Skolvalet på Hedbergska   Skolvalet på Hedbergska Emptysön apr 25, 2010 12:40 am

Jag frågade min mentor om skolvalet och när partierna kommer till skolan och hon sa att riksdagspartierna kommer och föreläser i aulan den 17 maj (mån vecka 20), och att de står med bok- och informationsbord den 18.
"Skolvalet", alltså det som är en undersökning, är någon vecka efter men endast treorna får göra detta tydligen.
Det är i varje fall vad som gäller på Västermalm.
Till överst på sidan Gå ner
http://umrsundsvall.swedishforum.net
Maria

Maria


Chinese zodiac : Apa
Antal inlägg : 120
Join date : 10-02-07
Age : 32
Ort : Sundsvall

Skolvalet på Hedbergska Empty
InläggRubrik: Sv: Skolvalet på Hedbergska   Skolvalet på Hedbergska Emptyons maj 05, 2010 12:15 pm

Måndag 10/5
genomföra en valdebatt i aula på VM mellan kl 09.00-11.00
och mellan kl 13.00-15.00 i aula på HB
Till valdebatten är våra sju riksdagspartier inbjudna

Tisdag 11/5:
Ges utrymme för alla hos valnämden registrerade partier att via bokbord vissa upp sina viljeyttringar.
Dessa bokbord kommer att vara upptällda i centralhallar på VM och HB mellan kl.10.00-15.00

Onsdag 12/5
Genomför vi ett skolval för alla våra år tre elever. Detta sker i samarbete med valnämnden, så vi har tillgång till allt som behövs för att genomföra ett "riktigt" skolval mellan kl,10.00-14.00




Jag tror vi måste sikta på att få hit Ola först och främst. Han kan komma på måndag för att värva medlemmar med oss på skolvalet, bara vi blir godkända av skolan. Jag har inte fått något svar från husrektorn Tommy Ekeverg än, men det lät positivt från Västermalm? Om båda skolor accepterar kanske vi kan stå innan lunch på HB och efter lunch VM ex.
Om vi nu får upp Ola på måndag föreslog han även att vi i lokalgruppen kan ta en fika och diskutera vad vi vill. Här kommer våran planerade utbildningsdag in i bilden. Hur bra låter det inte om Ola kunde vara våran utbildare i argumentation etc, måndag eftermiddag? Very Happy

Recap: Vi måste få ihop det innan skolvalet. Ryck i alla trådar ni kan och ring mig snarast möjliga så Ola kan boka biljetten upp hit. : )
Till överst på sidan Gå ner
Josefine
Admin
Josefine


Chinese zodiac : Apa
Antal inlägg : 89
Join date : 10-01-26
Age : 31
Ort : Sundsvall

Skolvalet på Hedbergska Empty
InläggRubrik: Sv: Skolvalet på Hedbergska   Skolvalet på Hedbergska Emptyfre maj 07, 2010 1:11 pm

Det går att ha bokbord på Västermalm innan lunch. Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
http://umrsundsvall.swedishforum.net
Maria

Maria


Chinese zodiac : Apa
Antal inlägg : 120
Join date : 10-02-07
Age : 32
Ort : Sundsvall

Skolvalet på Hedbergska Empty
InläggRubrik: Sv: Skolvalet på Hedbergska   Skolvalet på Hedbergska Emptyfre maj 07, 2010 4:28 pm

Nice! Nu har vi fått ok från Hedbergska med, vilket betyder en full dag för Ola.
Josse och Jackie, jag gav Ola era nummer så att han kan ringa er när han kommer fram till Västermalm.

Annars kommer måndagen ungefär se ut så här: (Hör av er om jag fått något om foten!)

10:20 Ola kommer till Sundsvall
-> 11:00 (och lite längre kanske) Bokbord på Västermalm med Josefine och Jackie
Lunch
13:00-14:00 Bokbord på Hedbergska med Hannah och Alexandra (borde vara där lite innan 13 dock, då själva debatten börjar då)
14:00-15:00 (och lite längre) Sania och Maria byter av Hannah och Alex
15:30 Hela lokalgruppen går till Chocolate house (antar jag? :'D) och fikar

På fikat ska vi även boka in en utbildning för lokalgruppen, så kom kom kom och var med och bestäm!


Hannah och Alex, bokbordet kommer vara utställt i korridoren på Hedbergska, och Ola har med sig material.



Skönt att vi fick ihop skolvalet och Ola innan helgen. :'D Stor kram till alla och mysig helg, så kör vi på måndag!
Till överst på sidan Gå ner
Jacqueline.Mbatudde

Jacqueline.Mbatudde


Chinese zodiac : Apa
Antal inlägg : 23
Join date : 10-02-08
Age : 31
Ort : In da hood

Skolvalet på Hedbergska Empty
InläggRubrik: Sv: Skolvalet på Hedbergska   Skolvalet på Hedbergska Emptylör maj 08, 2010 2:58 pm

Så Ola har med sig alla sakerna? Vad bra!

Josefine, du och jag går under matten och fixar med bordet eftersom att han kommer 10:20, vi får en halvtimmes lunch så dagen kommer nog bli bra. Du kanske inte blir såå sen till chocolate house eftersom att vi ska träffas en halvtimme efter att vi har slutat ^^.
Till överst på sidan Gå ner
Maria

Maria


Chinese zodiac : Apa
Antal inlägg : 120
Join date : 10-02-07
Age : 32
Ort : Sundsvall

Skolvalet på Hedbergska Empty
InläggRubrik: Sv: Skolvalet på Hedbergska   Skolvalet på Hedbergska Emptysön maj 09, 2010 8:38 am

Yes, han tar med sig. c:
Vi måste komma ihåg att fråga honom vad han tycker om att ta in partier på galan. :O
Till överst på sidan Gå ner
Alex




Antal inlägg : 6
Join date : 10-04-17

Skolvalet på Hedbergska Empty
InläggRubrik: Sv: Skolvalet på Hedbergska   Skolvalet på Hedbergska Emptysön maj 09, 2010 2:44 pm

Det blir jättebra Very Happy Vi har tydligen ingen samhällelektion imorgon så vi kan nog vara där lite tidigare också Smile
Till överst på sidan Gå ner
hannanas

hannanas


Chinese zodiac : Apa
Antal inlägg : 84
Join date : 10-02-08
Age : 32
Ort : Sundsvall

Skolvalet på Hedbergska Empty
InläggRubrik: Sv: Skolvalet på Hedbergska   Skolvalet på Hedbergska Emptysön maj 09, 2010 6:05 pm

Oh, nice nice:D
Som Alex sa, vi kan vara där tidigare:> Vi har inga lektioner alls imorgon D: Lite ovärt, men klart man ställer upp för gruppen:D:D
Till överst på sidan Gå ner
Maria

Maria


Chinese zodiac : Apa
Antal inlägg : 120
Join date : 10-02-07
Age : 32
Ort : Sundsvall

Skolvalet på Hedbergska Empty
InläggRubrik: Sv: Skolvalet på Hedbergska   Skolvalet på Hedbergska Emptysön maj 09, 2010 8:05 pm

Gud vad bra.
Ser fram emot fikat imorn. ^^ Hoppas många kan komma.

Kram
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Skolvalet på Hedbergska Empty
InläggRubrik: Sv: Skolvalet på Hedbergska   Skolvalet på Hedbergska Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Skolvalet på Hedbergska
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
UMR Sundsvall :: Händelser :: Andra händelser-
Hoppa till: