UMR Sundsvall
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

UMR Sundsvall

Ett forum för Ungdom Mot Rasisms lokalgrupp i Sundsvall.
 
HemLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Kongress 2012 och annat umr:igt just nu!

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Maria

Maria


Chinese zodiac : Apa
Antal inlägg : 120
Join date : 10-02-07
Age : 32
Ort : Sundsvall

Kongress 2012 och annat umr:igt just nu! Empty
InläggRubrik: Kongress 2012 och annat umr:igt just nu!   Kongress 2012 och annat umr:igt just nu! Emptytor feb 16, 2012 2:32 pm

Brukar ni också få nyhetsmail från UMR? Det här är det senaste som jag såg lite sent, med den viktigaste punkten KONGRESSEN (dön dön döööön). Medlemsombudet ringde mig igår och undrade om någon av oss vill komma ner till årets kongress helgen den 16-18 mars.

https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?hl=en_US&formkey=dHFtOEdreXZPdzlyN1NKU1cxRE9Xbmc6MQ#gid=0

Här anmäler man sig. Två får åka gratis, boende och mat betalt. Man träffar en massa roligt folk och får vara med och påverka hur man vill att UMR ska fortsätta sitt arbete.
Sista anmälningsdag idaaaaaaaaaaaaaag, hehe.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nyhetsbrev:

1. Vi behöver din hjälp!

Ett nytt verksamhetsår sätter snart igång och fokus ligger på planering. Vi vill veta vad NI medlemmar vill ha, vad ska Ungdom Mot Rasism vara? Vi har satt ihop en medlemsundersökning och desto fler som svarar desto gladare blir vi men den är självklart helt frivillig. Enkäten hittar ni HÄR. Den är anonym men med en möjlighet att lämna kontaktuppgifter och om ni inte har lust att fylla i en enkät utan bara vill skriva fritt om vad ni har för tankar om Ungdom Mot Rasism så är det också i allra högsta grad välkommet, skicka det då till styrelse@umr.nu .

Nu peppar vi kongress! kram styrelsen

2. Antirasism i vardagen

Nu har projektet Antirasism i vardagen dragit igång, projektet är vad som kommer att utgöra fokusåret " Rasism i vardagen" och starten på projektet innebär en nyanställning. Cecilia kommer att vara projektledare för Antirasism i vardagen och här är hennes första hälsning till er:
Jag heter Cecilia Englund och jag kommer arbeta med projektet Antirasism i vardagen. Projektet ska vara en parallell utredning till regeringens utredning om rasism och främlingsfientlighet som leds av Bengt Westerberg. Projektets huvuddel kommer att handla om ungdomars upplevelser av rasism och främlingsfientlighet. Under projektets gång kommer jag att behöva hjälp från er aktiva UMR:are. Jag hör av mig. Om det är någon som vill veta mer om projektet hör av er till cecilia@umr.nu eller tel. 070-5135391.
Till dess ha det så bra
Cecilia

3. Kongress 2012

Vill du att alla UMRs representationströjor ska vara rosa? Eller tycker du att vi bara ska servera pizza på alla nationella träffar? Ta din chans att påverka på kongressen, skriv motioner! Det finns en mall för hur man skriver motioner, vill ni ha den så maila isabella@umr.nu, med garanterad leverans inom 24h.
Det gick sakta men säkert upp för oss att det rådde tekniska svårigheter vad det gällde anmälan till kongressen på hemsidan. Vi ber om ursäkt för detta och har självklart åtgärdat det, så för er som inte kunnat anmäla er tidigare har ni länken HÄR

4. Lokalgruppsombud

Hej kära medlemmar.
Januari månad är nu slut och solen går inte ner riktigt lika tidigt längre. Den senaste tiden har jag varit och hälsat på en del lokalgrupper.

Bromölla - vi diskuterade kongress och aktiviteter lokalgruppen vill göra. Några dagar efter jag var där åkte vice ordförande Jassa dit och höll en utbildning i hur man håller workshop då de har fått inbjudan om att medverka på en skola som ska anordna en antirasistisk filmvecka.
Stockholm Media - jag och Jassa från styrelsen var och hälsade på den nystartade lokalgruppen i Stockholm för att lyssna på när Johanna höll en Vision & Värdegrundsutbildning, som hon gjorde med bravur, för resten av medlemmarna.
Helsingborg - lokalgruppen gjorde en fantastiskt bra aktivitet vid namn Ett Jävla Spektakel. Där fick publiken lyssna på allt från poetry slam och pop till trash metal. De fångade in hela 56 nya medlemmar.

Den senaste månaden har det även fina Älmhult fått en lokalgrupp. Jag var med på deras första möte och känner på mig att det kommer hända mycket stort i den Småländska byn. + flera lokalgrupper på gång men dem avslöjar jag inte förens det är färdigt, så bli min vän på facebook, Umr Lokalgruppsombud, för att hålla dig uppdaterad.

Till sist vill jag tacka alla fina lokalgrupper som har skickat in fantastiskt bra verksamhetsberättelser. Ni är grymma!

Har du någon fråga, vill starta en ny lokalgrupp eller komma i kontakt med någon som finns idag? Hör av dig till mig på medlem@umr.nu eller ring till 0706 170533.
Varma hälsningar från Ida Isaksson, lokalgruppsombud för Ungdom Mot Rasism.

5. Jämställd Antirasism

Under veckorna 6, 8 och 9 kommer Jämställd antirasism att dra ut på utbildningsturné längs vårt avlånga land. Alla lokalgrupper som visat intresse kommer att få en heldag med utbildningar i genus, makt och normer ihop med en annan lokalgrupp i deras närhet. Syftet med utbildningsdagen är att öka medvetenheten för genusfrågor och maktstrukturer inom UMR.

Är ni en ny lokalgrupp som inte fått erbjudande om utbildningsdag än, hör av er till projektledaren Selma på selma@umr.nu eller 0706 170519.

Dessutom vill Jämställd antirasism uppmana alla lokalgrupper att anmäla sig till kongressen och delta i vår organisations största demokratiska träff. Jämställd antirasism kommer att närvara och presentera sina tankar hittills om UMR:s interna strukturer samt peppa för allas deltagande under helgen, på lika villkor!

6. MAKT tackar för sig!

Under två år har MAKT rest runt i hela Sverige för att starta upp antirasistiskt arbete på kommunal nivå där unga är initiativtagare och genomförare, men får stöd av politiker och tjänstemän. Vi har, tack vare engagerade och fantastiska människor, fått igång antirasistiskt arbete på orter som Karlstad, Kristinehamn, Sjöbo, Bromölla, Borås, Laholm… och många fler. Den 16 februari avslutas projektet med pompa och ståt på Malmö Högskola. 125 personer har anmält sig till dagen och de kommer förhoppningsvis få med sig massor av tips, inspiration och konkreta verktyg för att jobba med antirasism med sig hem. Nu vill vi passa på att tacka för oss och framförallt att tacka ER för allt engagemang ni lägger ner för att göra världen till en bättre plats. Ni är en stor inspirationskälla för oss - utan er - ingenting. Så tack!

7. Fotboll Mot Rasism

Under januari har lokalgruppen i Nyköping, KOMPEACE, anordnat aktiviteter under fotbollsturneringen Gästbudsbollen i Nyköping. Läs mer om detta på: www.gerasismenrottkort.se. Den 16:e februari kommer lokalgruppen i Borås att vara
delaktiga i fotbollsturneringen Unga Boråsare Mot Våld och Rasism, vilken arrangeras av IF Elfsborg och Borås stad. Vad vill DU eller DIN LOKALGRUPP göra i just er stad?

Hoppas vi hörs och ses inom kort!
Mathias, Karl, Tove och Danny (fmr@umr.nu, www.gerasismenrottkort.se)


Om du vill ha mer information om vad som är på gång inom Ungdom Mot Rasism, vad vi gör, hur styrelsen tänker eller vad som händer på kansliet om dagarna - maila gärna till info@umr.nu, med alla tänkbara frågor, funderingar och tankar.
Till överst på sidan Gå ner
 
Kongress 2012 och annat umr:igt just nu!
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
UMR Sundsvall :: Händelser :: Officiella UMR-händelser-
Hoppa till: