UMR Sundsvall
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

UMR Sundsvall

Ett forum för Ungdom Mot Rasisms lokalgrupp i Sundsvall.
 
HemLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Gå gratis projektutbildning - och gör samtidigt en insats mot rasism!

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Julius Kramer

Julius Kramer


Chinese zodiac : Hund
Antal inlägg : 2
Join date : 11-01-10
Age : 29
Ort : Torpshammar

Gå gratis projektutbildning - och gör samtidigt en insats mot rasism! Empty
InläggRubrik: Gå gratis projektutbildning - och gör samtidigt en insats mot rasism!   Gå gratis projektutbildning - och gör samtidigt en insats mot rasism! Emptyfre maj 27, 2011 2:07 pm

Titta hit!

Vill du kompetensutvecklas i projektarbete och samtidigt driva en utåtriktad antirasistisk aktivitet tillsammans med andra? Då är du som medlem i UMR Sundsvall välkommen att engagera dig i Sprid. - Årets största och grymmaste samarbetsprojekt mot rasism! Inom Sprid. utbildas unga på 10 orter i landet som sedan utför en lokal aktivitet mot rasism som deltagarna själva beslutar om och planerar under utbildningen. I Sundsvall håller jag utbildningen den 3-4 september.

UTBIDLDNINGEN DRIV. - SÅ STARTAR DU OCH DRIVER EGNA PROJEKT

Under Driv. får du kunskap om projektarbetets alla moment, från start till mål. Grundläggande funktioner såsom planering, genomförande och uppföljning behandlas tillsammans med en djupare förståelse för grupprocesser, inkludering och påverkansarbete.

DRIV EN ANTIRASISTISK AKTIVITET
Vi lär oss bäst genom att göra! Därför kommer ni under utbildningen att planera en utåtriktad aktivitet mot rasism som ni genomför tillsammans i er stad vid något tillfälle under sommaren. Ett aktivitetsstöd på 5000 kr per aktivitet ges.

TRÄFFA ANDRA SOM VILL FÖRÄNDRA SAMHÄLLET
Driv. är bara början! Du går utbildningen tillsammans med personer som är aktiva inom olika föreningar, ungdomsorganisationer eller nätverk på din ort. På detta sätt utgör utbildningen en plattform för samverkan och erfarenhetsutbyte samtidigt som du bygger ett lokalt kontaktnät som ger möjlighet till framtida grymma samarbeten.

HUR KAN DU DELTA?
Att delta är helt kostnadsfritt och kräver inga förkunskaper! Som medlem i UMR har du förtur till utbildningsplaserna. Fyll i din intresseanmälan redan nu. Intresseanmälan hittar du här www.peaceworks.se/intresseanmalan. Antalet platser är begränsat.

>>Läs mer om Sprid. – samarbetet mot rasism på www.peaceworks.se/sprid
>>Läs mer om projektutbildningen Driv. på www.peaceworks.se/gautbildningendriv
>>Gilla Sprid. Samarbetsprojektet mot rasism. på facebook www.facebook.com/sprid.antirasism

VILL DU VETA MER? Kontakta Sprids. utbildningssamordnare Pernilla på pernilla.lundmark@peaceworks.se eller mig som inspiratör på telefon 073-074 28 28 eller mejl julius.kramer@civil2.se.


Hoppas vi ses i September! Very Happy


Mvh,
Julius K

[i]Inspiratör för projektet Sprid. och tyvärr
alldeles för inaktiv medlem i Sundsvalls lokalgrupp


-----------------

ORGANISATIONER SOM MEDVERKAR I SPRID. ÄR:
PeaceWorks
Ungdom Mot Rasism
Låt våra röster bli hörda!
Sveriges Unga Muslimer
Palestinagrupperna i Sverige
Röda Korsets Ungdomsförbund
Watch it!
Svenska Kyrkans Unga
Svenska Celiakiungdomsförbundet
Turkiska Ungdomsförbundet
Ordfront
RFSL Ungdom Syd
Civilförsvarsförbundet
313 Vänner
Riksförbundet Internationella Föreningar för Invandrarkvinnor
Stjärnkåren Scoutkår
Fritidsgården Egalia
CISV
Forix


Till överst på sidan Gå ner
http://www.ettprojektblandberg.blogspot.com
Maria

Maria


Chinese zodiac : Apa
Antal inlägg : 120
Join date : 10-02-07
Age : 32
Ort : Sundsvall

Gå gratis projektutbildning - och gör samtidigt en insats mot rasism! Empty
InläggRubrik: Sv: Gå gratis projektutbildning - och gör samtidigt en insats mot rasism!   Gå gratis projektutbildning - och gör samtidigt en insats mot rasism! Emptytis sep 13, 2011 10:06 pm


Herregud, Julius! Hade jag sett det här tidigare är det ingen tvekan om att jag hade gått.

Bra grej, verkligen! Hur gick det?




Vore roligt om du ville komma på UMR Sundsvalls möte måndagen den 19 och käka lunch på Subway i stan. Smile

Vi fåtalet medlemmar som är kvar i Sundsvall efter den stora -92 flytten i höst ska prata om lokalgruppens framtid. Varenda kämparvilja behövs för att det ska funka. Hör av dig om hur du gör!
Till överst på sidan Gå ner
Julius Kramer

Julius Kramer


Chinese zodiac : Hund
Antal inlägg : 2
Join date : 11-01-10
Age : 29
Ort : Torpshammar

Gå gratis projektutbildning - och gör samtidigt en insats mot rasism! Empty
InläggRubrik: Sv: Gå gratis projektutbildning - och gör samtidigt en insats mot rasism!   Gå gratis projektutbildning - och gör samtidigt en insats mot rasism! Emptytis sep 13, 2011 10:15 pm

Maria skrev:

Herregud, Julius! Hade jag sett det här tidigare är det ingen tvekan om att jag hade gått.

Bra grej, verkligen! Hur gick det?




Vore roligt om du ville komma på UMR Sundsvalls möte måndagen den 19 och käka lunch på Subway i stan. Smile

Vi fåtalet medlemmar som är kvar i Sundsvall efter den stora -92 flytten i höst ska prata om lokalgruppens framtid. Varenda kämparvilja behövs för att det ska funka. Hör av dig om hur du gör!

Haha Very Happy Jo, jag hade tänkt mejla dig också men glömde helt.
Kursen gick kanonbra och vi fick rätt bra uppmärksamhet i lokalmedia (både ST, Dagbladet, SR p4 och SVT Mittnytt). Det var riktigt kul!
Ska definitivt kolla om jag har möjlighet att komma förbi på måndag Smile

Vi hörs!
Till överst på sidan Gå ner
http://www.ettprojektblandberg.blogspot.com
Sponsored content





Gå gratis projektutbildning - och gör samtidigt en insats mot rasism! Empty
InläggRubrik: Sv: Gå gratis projektutbildning - och gör samtidigt en insats mot rasism!   Gå gratis projektutbildning - och gör samtidigt en insats mot rasism! Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Gå gratis projektutbildning - och gör samtidigt en insats mot rasism!
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Stor manifestation mot rasism

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
UMR Sundsvall :: Händelser :: Andra händelser-
Hoppa till: